Oud & Nieuw + 4000 Islands

8 januari 2009 - Si Phan Don (4000 Islands), Laos

GELUKKIG NIEUWJAAR ALLEMAAL!

Na Udon Thani in Thailand zijn we opnieuw Laos in gegaan. We moesten met een gammel bootje de Mekong rivier oversteken naar Tha Khaek. Hier zijn we 1 nacht gebleven. 's Avonds gegeten bij de enige tent die open was. We probeerden fried rice met egg te bestellen maar kregen vreemde noodle soep en brood met ei en gehakt. Van dit laatste is Axel nog 's nachts ziek geweest. De volgende morgen na het ontbijt hebben we besloten gelijk maar door te gaan naar het zuiden.
IMG_3731-550
De busrit duurde een uur of 8 voordat we aankwamen in Pakse. De meeste reizigers die we spraken zijn 31 december vertrokken naar de 4000 eilanden om oud & nieuw te vieren. Omdat we geen zin hadden om weer na 1 nacht slapen door te reizen zijn we in Pakse gebleven.

IMG_3745-550Na het avondeten waren we met een stel andere van plan om te gaan bowlen. Eenmaal een soort taxi gevonden te hebben veranderde de plannen weer. We gaan oud & nieuw vieren bij het Stadium. Hier zou volgens een paar wel wat aan de hand zijn. Aangekomen bij het Stadium werd duidelijk hoe de Lao'anen hun oud & nieuw vieren. Ze zaten allemaal buiten op plastic stoeltjes in hun netste kleren naar een podium voorstelling te kijken. :) haha niks voor ons dus IMG_3783-550weer snel transport geregeld om ons terug te brengen. Op straat werden we uitgenodigd door een gast om bij hem binnen te komen. Het was een arabische coffeeshop. 1 van ons plugde zijn iPod in en het feest ging van start. Somige familieleden keken in het begin erg raar dat we bij hun 'thuis' aan het feesten waren maar na een paar glazaen champagne deden ze aardig mee :P haha!

IMG_3801-550Nieuwjaarsdag maar even gebruikt om weer bij te komen. 2 januari zijn we naar de 4000 eilanden gereisd. Hier splitst de Mekong rivier zich op in allemaal kleine riviertjes, waardoor er een soort van eilandjes ontstaan zijn. Het klimaat is er tropisch, zweten en verbranden dus. We slapen op het eiland Don Khone. We hebben fietsen gehuurd om de boel te verkennen. Bij het eiland is ook nog een waterval. Wat super mooi is! Je ziet namelijk het vlakke Mekong/eiland landschap overgaan in een gebulder en geweld van water. De zonsondergang is hier 's avonds de IMG_3965-550tijd om langs het water of op je balkon een drankje te doen :D Stroom is er alleen van 18h00 tot 22h30 waardoor alles snel is uitgestorven. Wel lekker rustig dus. We zijn ook nog de zeldzame zoetwater dolfijnen wezen spotten. Deze komen af en toe boven om even adem te halen, waarna ze snel weer onder het oppervlak verdwijnen. Foto's hiervan maken was echt gewoon onmogelijk.

1. corry v d knaap:
    8 januari 2009
    Allereerst ook voor jullie de allerbeste wensen voor 2009. Jullie zijn goed begonnen in ieder geval. Blijf daar nog maar even want hier hebben erg veel mensen de griep en het is een hartnekkige,die missen jullie alvast. Wat gaaf allemaal , dat gebied van de duizend eilanden lijkt me helemaal super. Zou zo willen boeken. Geniet maar lekker verder en hou ons op de hoogte, groet Corry
  2. Nikki:
    8 januari 2009
    Super vet al die foto's!!! Happy new year:D! Haha, wel leuk om te zien, jullie zitten in de zon te verbranden en wij zijn aan het schaatsen:P. Tot snelllll schatjes!!!
    Dikke Knuffel!
  3. fam onings:
    hoiiii
    aller eerst de beste wensen voor 2009
    misschien een beetje laat maar ons internet
    deed de laaste paar weken niet goed dus vandaar
    wat ziet het er weer gaaf uit al die mooie foto`s
    het is hier lekker koud dus geniet er nog maar van
    het gaat wel snel voor dat je het weet zit je weer in het kikker landje
    dus geniet nog maar lekker
    groetjes en dikke kus
    fam onings
  4. gerda:
    OOK vanuit Monster komen de beste wennsen voor 2009
    probeer nog even lekker bruin te worden,
    want hier zal dat niet meer lukken.
    wel een aparte manier om oud en nieuw te vieren,en wat een mooie foto,s weer.
    hier kan iedereen op de schaats, en je Vader is net vertrokken voor een weekendje skieen.voor ons zit het er nog even niet in, want Annemiek is over 3 weken uitgerekent dus durven we nu niet meer weg te gaan.nou Jaq en Axel neem het er nog even van
    groetjes Wim en Gerda
  5. fam de wit:
    9 januari 2009
    hoi jacq em axel
    allereerst van ons ook nog een voorspoedig 2009 toegewenst. Het gaat nu opeens opschieten, je gaat opeens aan weken denken in plaats van maanden.
    Wat is de wereld dan klein he is hans met jullie pa en rob en jacques mee een weekeind skieen voor het eerst in dertig jaar en zitten jullie bij onze nicht renee in de bus, hoe bestaat het. Doe haar maar de groeten en happy newyear wensen namens ons. hans petra max marije en martijn en marije en erik.
    Veel plezier en geniet nog dubbel van de laatste weken, kus petra.
  6. Thea van den Berg:
    11 januari 2009
    Hallo Alex en Jacqueline
    Natuurlijk de allesbeste wensen voor 2009 en dat jullie je reis mogen vervolgen in goed gezondheid en nog van vele mooie gebieden mogen genieten.
    Leuk al die dingen die jullie meemaken.
    Groetjes
    Thea van den Berg
  7. Paula:
    11 januari 2009
    Aller eerst de alllleeeerrrrrr beste wensen voor jullie beiden, voor 2009.Wat een leuke DVD van het Olifanten reservaat,waar jullie ook heel goed op uitkomen.Carla heeft hem gecopieerd.Jacquline fijn dat het weer goed met jou gaat,maak er nog 4 mooie weken van,en nog heel veel plezier en leuke belevenissen.
    Groetjes van John,Johan en Paula
  8. ans van 't Hof:
    13 januari 2009
    Hallo Jacq en Axel,
    Ook vanuit Maassluis een heel goed 2009!! Wel laat, maar niet minder gemeend. Hier hebben we een echte vries-periode achter de rug, met veel schaatsplezier. Maar nu regent het weer. Geniet nog een paar weken, groetjes, Oom Joop en tante Ans
  9. rienco en ellen:
    14 januari 2009
    Hallo allebei,
    Laat maar alsnog de beste wensen voor 2009!
    Wat super om jullie reisverslag te lezen, gaaf om zo enorm veel te zien en doen, we zijn maar een klein beetje jaloers...
    Tot ziens weer in het koude kikkerlandje,
    groeten van de buurtjes