Bangkok, Ko Tao en Koh Phangan

6 februari 2009 - Koh Phangan, Thailand

IMG_4563-550In Bangkok zijn we alvast begonnen met inkopen doen. Toen we daarmee bezig waren hoorden we ineens een hoop herrie. Toen we gingen kijken waar het vandaan kwam, kwamen we erachter dat een aantal mensen midden op straat chinees nieuwjaar aan het vieren waren met een grote draak en trommels. Was wel leuk om te zien zo tussen al die bussen en taxi's door:) Ineens kwam er een vrouw naar ons toegerend dat we wegmoesten. Eerst begrepen we niet waarom maar later werd dat wel duidelijk. Het begin van een ratelband hing namelijk naast ons hoofd:P 's-Avonds zijn we naar Madagascar 2 geweest! Wat een fantastische film is dat!

28 januari om 05:00uur opgestaan om met de bus en de catamaran naar Ko Tao te gaan. ( De IMG_4727-550catamaran op aanraden van fam Persoon:P). Hier kwamen we om 14:30 aan. In het begin vonden we het niet zo leuk omdat er op de pier meteen 80.000 mensen naar je toerennen om te vragen of je wil duiken, een taxi wil, een accomodatie wil en nog wel 10 andere dingen. We zijn dus maar achter in een pick up gaan zitten en hebben ons laten afzetten op Sairee Beach. Dit is 1 van de drukkere gedeelten op Ko Tao. We hebben de eerste nacht in een hutje IMG_4582-550geslapen en bedachten dat we eigenlijk liever naar een ander strand wilden. We hebben dus voor 10 euro een taxi gepakt en kwamen erachter dat het gras niet groener was aan de andere kant:P We zijn dus weer teruggegaan en zijn in een andere accomodatie gaan slapen op Sairee Beach, wat achteraf eigenlijk helemaal super was. We sliepen in Sairee Cottages en Axel ging hier ook duiken. We kregen daarom 3 nachten gratis:) Axel heeft zijn advanced hierIMG_4591-550 gehaald en verder hebben we weinig gedaan. We hebben 1x een poging gedaan om naar het viewpoint te gaan maar hier zijn we nooit gekomen omdat we het niet konden vinden:) Na 1,5 uur klimmen kwamen we bij een ander strand en vanaf hier hebben we de pick up weer terug gepakt. Hmzzz heel lui:) Op het laatst vonden we het zo relaxed op Ko Tao dat we eigenlijk niet meer weg wilden maar we zijn toch gisteren verder gegaan naar het eiland Koh IMG_4700-550Phangan waar 10 februari de full moon party is. Dit is een feest op het strand waar ongeveer 15000 mensen naartoe komen. We sliepen vannacht op Haad Tian beach maar dat is helemaal afgezonderd van de buitenwereld. We sliepen hier omdat een canadese gast, die we in indonesie hebben ontmoet, daar een kamer had geboekt en we het wel gezellig vonden om daar dan ook te zitten. Het was ons alleen veel te rustig dus vandaag IMG_4737-550zijn we verhuisd naar Haad Yao West. Hier zitten we in een nieuw resort met tv en warm water ! Erg Luxe voor ons:P Verder hebben we hier nog weinig gedaan. Jacq gaat morgen weer een kookcursus doen en axel gaat proberen weer een dirtbike te huren om het eiland te verkennen.

Misschien dat we nog 1 verhaal hierna op de site zetten als er wat leuks gebeurt maar anders hoort iedereen de rest thuis wel.... we hebben namelijk nog maar 10 dagen over:( Wat is dat snel gegaan! Wij gaan nog even genieten!!

IMG_4764-550 IMG_4613-550

1. Henk en José Bruinen:
    Hallo Jaqueline en Axel
    Wat hebben jullie veel meegemaakt in die maanden. Dat is wel een ervaring die je nooit meer zal vergeten. Al die verschillende indrukken die je iedere keer weer tegenkomt. Apart dat je dan ineens weer ergens bent waar ze nieuwjaar vieren.
    Je moet er niet aan denken wat er had gebeurt als die ratelband af had gegaan.
    We wensen jullie de laatste 10 dagen nog een fijne tijd en een hele goeie reis terug naar huis.
    Groetjes, van Henk en José
  2. Nikki:
    6 februari 2009
    Hallllllllllllo! Nou jullie genieten zo te lezen/zien wel van de laatste weken:D! Wel vet om 2 keer oud en nieuw vieren binnen 2 maanden;). Nou schatten, heeeeeeeeeeel veeeeeeel plezier de laatste dagen! Dikke knuffel
  3. Nel & Nico Reijntjes:
    6 februari 2009
    Hallo vakantiegangers en ontdekkingsreizigers....
    Heel veel plezier de laatste dagen. Wij hebben genoten van jullie verhalen. Wij wensen jullie een hele goede reis...lieve groet Tante Nel Ome Nico
  4. Jesse en Dagmar:
    7 februari 2009
    Hey vriendjes! Nog even 10 dagen lekker genieten om vervolgens een week later weer op vakantie te gaan ! Wij zijn ook wel weer aan vakantie toe :)

Tot snel!
  5. Amarens:
    8 februari 2009
    Geniet ervan, en zeker van het duiken! En voorzichtig met die buckets Samsong !
  6. ben en carla:
    8 februari 2009
    Hey Jacq en Axel nog even van de warmte genieten en dan de kou in heel leuk die reisverslagen konden we jullie reis ook een beetje meebeleven. Nog heel veel plezier en tot heel snel
  7. gerda:
    11 februari 2009
    Hoi Jacq en Axel,
    het is nu aftellen geblazen,het zal wel even tegenvallenals jullie hier aankomen,een temperatuur verschil van 30 graden Nog maar even niet aan denken.En nog even een nieuwtje,Je hebt er weer en nichtje bij.Peet en Annemieke hebben 1 Februari hun 4e dochter gekregen ze heet WENDE.Een mooi kindje met veel en donker haar.We gaan er weer veel van genieten. voor jullie een goede reis terug. groetjes Ome Wim Tante Gerda