Laatste bericht uit Azie

15 februari 2009 - Bangkok, Thailand

IMG_4776-550Hallo iedereen! Hier toch nog even een laatste berichtje uit Azie van ons :D

We waren gebleven bij Koh Phangan, Thailand. De kookcursus beviel Jacq prima :P Ze heeft lekkere springrolls, sweet & sour shrimps en mussaman curry gemaakt. Axel is op een motortje rond gaan toeren en is bij een waterval beland waar nog net 5 druppels water naar beneden kwamen, niet heel erg spannend dus.

IMG_4855-550Een paar dagen later was het zo ver (10-feb), de Full Moon Party op Koh Phangan. Het is een strand feest dat maandelijks gehouden wordt tijdens volle maan. Lekker swingen in het maanlicht met een borreltje erbij :D SUPER! Er zijn verschillende DJ's en muziek van barren dus voor ieder wat wils. Ook zijn er vollop vuurshows met fakkels, vuurspuwers en zelfs een brandend springtouw waar je jezelf aan kon wagen. We zijn erheen gegaanIMG_4856-550 samen met Graydon. Deze gast kennen we nog uit Indonesie en is inmiddels op zijn 2e trip in Azie en heeft zijn vriendin Sarah, en 2 vrienden Brian en Kim meegenomen. Het was daarom ook weer lachen gieren brullen. Het feest schijnt tot de volgende middag te duren, wij hebben het einde ervan niet gehaald en gingen rond 6uur 's ochtends terug naar de andere kant van het eiland om wat slaap te pakken en bij te komen. Die 'buckets' met whisky en Thaise Red Bull waren aan de sterke kant zegmaar. Brrrrrhrrr :S

IMG_4914-550op de 12e was het plan om 11uur de boot te pakken naar Koh Samui. Iedere maand komen er zo veel lui naar de Full Moon Party dat ze het mega druk krijgen met alle mensen. Voor onze boottrip waren daardoor 2x zoveel kaarten verkocht als dat er mensen op de boot pasten. Geen plek meer dus en moesten we wachten tot dat de overvolle boot heen en weer was gegaan om ons de 2e keer wel mee te nemen.

Vanaf Samui zijn we naar Bangkok gevlogen waar we onze laatste 3 dagen slijten met inkopen doen van souvenirs en kleren. Hiervoor konden we weinig kopen omdat we het anders een half jaar lang mee moesten sjouwen. Hopelijk hoeven we straks niet bij te betalen voor alle baggage die we in-checken B)IMG_4927-550

Nu is nog een paar uurtjes wachten voordat onze vlucht gaat. We kunnen niet zeggen dat we er al naar uit kijken. Het zal wel wennen worden in dat kouwe Nederland. hier is het overdag namelijk 34 graden en het koelt 's avonds nauwelijks af, regen hebben we al in geen tijden gezien. Iedere dag konden we uit eten, uitslapen en voornamelijk niks doen. Haha wat was dit fantastisch! B)

Iedereen super bedankt voor alle reacties! We hebben er wel meer dan 200 mogen ontvangen van jullie. En kijken er wel al een beetje naar uit om iedereen weer te zien.

Tot in NL!IMG_4928-550

1. Caroline en René:
    Hallo Jacqueline en Axel,
    Jammer inderdaad, we hebben genoten van jullie verhalen en mooie foto's. Wanneer komen jullie nou precies terug? Op dusseldorf toch? Nou hoor het anders wel van je ouders groetjes en goede reis.
    fam Steenvoort
  2. Mart en Bep:
    15 februari 2009
    Ja, Alex en Jacqueline, aan alles komt een eind, maar wat hebben jullie genoten en veel meegemaakt.
    Leuk om het een beetje mee te beleven door het lezen van jullie verhalen en de foto's.
    Groetjes en een goede thuisreis!
  3. Justin:
    Fragile X.L. en Jacq!

Haha maak je borst maar nat (letterlijk en figuurlijk) want in Nederland is het andere koek dan in het warme Azie!
    Ik heb tussendoor jullie verhalen gelezen, maar niet elke letter want ik werd elke keer jaloers. Heel tof trouwens dat jullie Jesse en zijn chick daar ge-meet hebben!
    Wat die Full Moon Party betreft ben ik al helemaal jaloers, dat is daar echt een begrip. Van de week hoorde ik een collega erover die er ook is geweest. Volgens haar was het trouwens niet alleen whisky en Red Bull, maar ook een lokaal gebrouwen goedje (waar je niet goed van wordt! :P )

Tot snel! Goeie vlucht.

Cheers, Just
  4. Thea van den Berg:
    17 februari 2009
    Jaqueline en Alex, welkom in het koude Nederland. Jullie hebben in ieder geval veel beleefd en gezien en kunnen daar vast nog heel lang goed aan terug denken.
    Nu weer het gewone leven tegemoet. Succes daarmee.
    Thea vd Berg